Mortal Kombat 2 – cel mai popular joc de “bataie” din toate timpurile

Mortal Kombat 2 ( MKII ) este ceal de-al doilea joc al seriei ce poarta acelasi nume, a aparut in anul 1993 bineinteles pentru prima oara in varianta arcade, urmand ca mai apoi datorita popularitatii sale sa fie portat de asemenea ca mai toate titlurile de jocuri clasice  pe multe din consolele vremii.

Pentru compania dezvoltatoare jocul a reprezentat un succes fara precedent cu toate ca au existat destule controverse datorita scenelor explicite de violenta din cadrul jocului cat si referitor la fatalitati. Se continua asadar povestea din primul episod cu o noua competitie de lupte unu contra unu intre reprezentanti lumii exterioare Outworld si cei din Earthrealm. Ultima batalie se da impotriva conducatorului suprem al Outworld si anume Shao Khan. Odata cu aparitia de noi luptatori precum: Kitana, Mileena, Kung Lao, Jax, jocul aduce si o serie de alte imbunatatiri, lovituri si combo-uri noi ,etc.

Mortal Kombat 2 arcade cabinetShang Tsung invins de catre Liu Kang in primul Mortal Kombat, cere de la conducatorul suprem al Outworld Shao Kahn indurare, si-i propune acestuia sa organizeze noul turnir chiar in Outworld stiind ca luptatorii din Earthrealm nu au cum sa refuze. Shao Khan se face partas la acest plan, ii reda tineretea lui Shang Tsung si trimite invitatie pentru participarea la turnir lui Raiden – zeul tunetului si totodata protectorul taramului Earthrealm. Raiden isi aduna luptatori si se prezinta la aceasta competitie care se dovedeste una mult mai periculoasa intrucat se da pe teritoriul inamicului, iar in cazul unei victorii a acestuia intreg taramul Earthrealm va fi supus. Ca o paranteza, conform povesti originale Liu’ Kang va reusi si de aceasta data sa castige competia impiedicand inca o data extinderea dominatiei fortelor intunecate.

Referindu-ne la capacitatile de lupta ale personajelor descriem in cateva cuvinte, noile lovituri alaturi de alte upgrade-uri aduse:

– lovituri de pumn din pozitie joasa la nivel jos;

– diferentierea loviturilor de picior mare (high kick) si picior mic (low kick) atat in picioare cat si de jos;

– lovitura de picior intors din picioare mare (high kick) este mult mai distructiva aruncand oponentul in partea cealalta a ecranului la fel ca la lovitura de tip uppercut (pumn mare de jos);

– combo-urile sunt mult mai usor de efectuat acum datorita timpilor de revenire ai loviturilor mult mai mici;

– noi lovituri din aer sunt adaugate fiecaruia dintre personaje;

– durata de joc aproape se dubleza;

– introducerea bablitatilor si friendship-ului.

La fel ca si iMortal combat 2 alegere jucatorin primul Mortal Kombat, se pastreaza modelul de joc, cel care joaca trebuind sa catige doua runde din cadrul unui meci pentru a se califica in lupta urmatoare, la sfarsitul ultimei runde castigate in timp ce oponentul este ametit si se clatina de pe o parte pe alta se pot efectua diferite fatalitati, babalitati (transformarea adversarului intr-un copil care plange) sau chiar friendship-uri (efectuare unui dans sau oferirea unui cadou de catre invingator invinsului), acestea insa nu au efect impotriva boss-ilor (Kintaro sau Shao Khan) si nici impotriva personajelor secrete.

Dupa cum bine stim cea mai mare parte a luptatorilor din acest al doilea joc ne sunt cunoscuti din primul Mortal Kombat insa vom face o rapida trecere in revista a tuturor personajelor dupa cum urmeaza mentionand inca o data ca aceastea isi au corespondenti in viata reala, fiind create plecand de la portretele unor actori cunoscuti ai vremii.

Luptatori de partea Outworld:

Baraka – reprezentant al clasei razboinice Tarkan din Outworld cel insarcinat cu ordinul de a lua cu asalt manastirea calugarilor Shaolin;

Kitana – o luptatoare ninja asasin din armata lui Shao Khan, care se presupune ca l-a tradat pe acesta din urma ajutandu-i pe luptatori din Earthrealm;

Mileena – sora vitrega a Kitanei de asemenea asasin ninja in slujba lui Shao Khan care insa are si planurile ei individuale;

Reptile – bodyguardul personal al lui Shang Tsung;

Shag Tsung – vrajitorul care se poate schimba in alte personaje si poate folosi tehnicile acestora de lupta.

Scorpion luptator ninja care se intoarce pentru a-l asasina din nou pe Sub Zero;

Shao Kahn – coducatoru suprem al Outworld cel ce gazduieste competitia si care vrea sa cucereasca taramul Erathrealm cu orice pret, el este si ultimul boss al jocului

Kintaro – bodyguardul lui Shao Khan – trimis de rasa sa pentru a razbuna moartea lui Goro – monstrul cu 4 maine din primul joc.

mk2- munte

 Luptatori de partea Earthrealm:

Liu Kang – campionul din prima serie care calatoreste in Outworld pentru a-si razbuna fratii calugari cazuti in urma asediului manastiri Shaolin;

Johny Cage – actorul hollywood-ian care il insoteste pe Liu Kang in calatoria sa;

Raiden – zeul tunetelor care se implica in lupta cu scopul de al oprii pe Shao Khan sa cuceareasca taramul Erathrealm;

Jax – un ofiter din cadrul fortelor speciale ale Statelor Unite care se inscrie in competitie pentru a o salva pe partenera sa Sonya Blade care este tinuta prizoniera in Outworld;

Sub Zero – locul sau este luat catre fratele sau mai mic ce ii va purta numele si care va duce mai departe lupta impotriva vrajitorulu Shang Tsung. Referitor la Sub Zero din primul joc, desi a fost omorat acesta apare mai tarziu in ipostaza lui Noob Saibot,

De mentionat ca Shao Khan si Kintaro nu pot fi alesi ca si personaje “jucabile” ca sa spunem asa, insa sa nu uitam ca Shang Tsung se poate transforma in Kintaro.

Vom vorbi Johny cage spagatacum putin si despre conturarea personajelor dupa modelele lor din viata reala. Asadar pentru realizarea animatiilor personajelor din joc, actorii costumati au filmat in fata unor ecrane gri iar mai apoi albastre, imaginile inregistrate pe casete video de tip “Hi8” urmand a fii introduse in calculator pentru a se scoate fundalul si pentru a se crea astfel detaliile ( sprites ) pe 64 sau 128 de culori. Anumite animatii precum transformarile lui Shang Tsung au fost realizate direct pe calculator  in timp ce altele desenate manual au fost suportul pentru realizare fatalitatilor si asemenea. Datorita anumitor restrictii tehnice ale vremii, costumele actorilor trebuiau sa fie indeajuns de simple iar executarea unor miscari mult mai complexe nu a fost posibila. Datorita limitarilor de memorie dar si dorintei producatorilor de a aduce noi personaje in prim plan s-a renuntat la incorporarea in aceasta ce-a de-a doua parte a unor nume precum Sonya Blade si Kano.

Prima versiune de MKII aparuta  a fost mai mult “beta test” intrucat continea o serie de bug-uri, un numar restrans de fatalitati si ii lipseau cu desavarsire scenariile de la finalul jocului, proprii fiecarui personaj. Dupa un numar de trei revizuiri a fost lansata si varianta oficiala asa cum o cunoastem noi astazi, in anul lansari aparand si o serie de benzi desenate dedicate, care descriau povestea mult mai detaliat. In timp au urmat ecranizari video si chiar seriale TV, insa ne vom oprii putin sa vorbim despre portarile pe consolele vremii, intrucat jocul a capatat dimensiuni extraordinare fiind unul foarte dintre titlurile clasice cele mai ravnite.Liu kang

Au existat portari atat pe console portabile cat si variante emulate, plecand de la cele pe 8 biti reprezentate de Game Boy si Sega Master System, urmate de cele pe 16 biti Super Nintendo SNES si Sega Genesis, culminand cu portarile pe 32 biti pe Play Station, Sega Saturn si Sega 32x, fiind de asemenea accesibil si consolelor mai noi gen Play Station 2 si Xbox in cadrul unor colectii. Au existat bineinteles si variante pentru PC – MS DOS si  Amiga.

La finele lunii decembrie a anului 1993 MKII inregistrase vanzari in valoare de 101.000.000 milioane de dolari, compania producatoare transmitand ca o mare parte din succes se datora vanzarilor in varianta arcade. Mentionam ca in decursul a trei ani pana in 1996 se vandusera aproximativ 25.000 de cabinete arcade valoarea de piata a unuia singur fiind de 3000 – 4000$. Daca este sa adunam si vanzarile din variantele pentru console putem concluziona ca pana in 2002 suma totala incasata a fost de peste 400.000.000 de dolari.

Cum era de astept a primit si o seriei de premii si titluri prin prisma succesului printre care si “Cel mai bun joc de fighting pe console Genesis”, “Cel mai bun joc de fighting pe console SNES “, iar in 2009 era considerat de majoritatea fanilor ca fiind cel mai bun joc din intreaga serie Mortal Kombat, dar sa nu uitam ca pana la aceea data mai aparusera si variante de joc noi cu grafica 3D, personaje noi si alte upgrade-uri. A fost republicat de nenumarate ori in cadrul unor colectii de jocuri devenite clasice si a ajuns pana in zilele noastre la fel de captivant.Mk2 friendship

Varianta arcade continea si un joc pong, dar sa nu uitam ca in perioada in care jocul era “en vogue” circulau foarte multe zvonuri, in cadrul comunitatii de gameri despre existenta “animalitarilor” (care au fost incorporate deabia in MK3), sau scene de nuditate din partea Kitanei si Mileenei, luptatori ninja secreti precum ERMAC care defapt era o eroare de program ce circula inca de la primul titlu si care de asemeni a fost incorporat in Ultimate Mortal Kombat 3. Asadar producatorii nu au facut demersuri in a dezmintii astefel de zvonuri, ba chiar mai mult pornind de la ele au adaugat personaje noi in joc. Este si cazul luptatoarei ninja “Skarlet” imbracata in rosu care a aparut in Mortal Kombat-ul din 2011, fanii dand acest nume de fapt tot unei erori de program care facea ca imbracamintea Kitanei sa capete culoare rosie in locul albastrului obisnuit.

Personajele secrete ascunse ale Mortal Kombat 2 sunt Jade si Smoke si pentru a obtine o lupta impotriva lor este necesar a fi indeplinite urmatoarele conditii:

Mk2 SmokePentru a-l scoate pe “Smoke” mentionam ca acest lucru se poate face doar in stage-ul (plansa) “Portal” prin pozitionarea joystick-ului in jos si Mk2 Jadeapasarea butonului “START” in momentul in care, in coltul din dreapta jos apare capul lui “Dan Forden” care striga “Toasty”.

Pentru a o scoate pe Jade jucatorul in modul single player, ultimul meci inaintea celui marcat cu “?” trebuie castigat doar prin folosirea butonului “low kick” (picior mic), nu este permisa nici folosirea garzii, si nici a unei fatalitati care presupune alt buton in afara de low kick.

Multe s-au scris, povestit si vorbit despre Mortal Kombat atat la modul general cat si despre fiecare joc in parte si probabil multe se vor mai aduna in timp, asa ca noua nu ne ramane decat sa ne bucuram in continuare de aceste colectii clasice fie ca ne folosim de console pe TV un calculator normal, un emulator, un arcade original sau unul construit de noi insine ceva la modul “DIY” (Do It Yourself) cum am vazut ca se poarta in afara.

In sectiunea noastra de jocuri clasice online aveti posibilitatea sa incercati “Mortal Kombat Karnage” o varianta interesanta in flash cu care sa va delectati timpul petrecut online.

Dar mai bine sa lasam imaginile sa vorbeasca:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *